Senin, 23 November 2015

Benih Yang Sihat

Benih Yang Sihat

Antara benih saya akan bercakap tentang mungkin dalam rak rempah anda sekarang. Benih boleh menjadi sangat berguna sebagai agen perasa, walaupun ramai perlu tanah untuk menjadi berguna. Mereka juga mempunyai sifat-sifat yang mungkin agak mengejutkan.

Allspice: Selain daripada digunakan dalam beberapa masakan Asia, allspice boleh didapati dalam pelbagai resipi pai labu. Ia mempunyai beberapa ciri-ciri yang boleh berguna dalam perubatan herba. Eugenol boleh didapati di dalamnya, walaupun tidak sebanyak seperti yang terdapat dalam bunga cengkih. Eugenol adalah anestetik gigi topikal, kebas kawasan ia menyentuh. Ia juga boleh membantu dengan sakit tekak dan sakit perut.

Dill: Jika anda mempunyai sakit perut, pilihan Dill mungkin berguna. Ia boleh digunakan pada kanak-kanak lebih dua. Ibu-ibu menyusu harus mengelakkan Dill kerana ia boleh menyebabkan beberapa masalah yang serius pada kanak-kanak di bawah dua.

Flax: Jika anda tidak suka mengambil pil minyak ikan atau anda adalah seorang vegetarian, jangan bimbang, anda masih boleh mendapatkan asid lemak Omega-3 anda. Biji flaks mengandungi mereka juga. Ia juga boleh membantu menyembuhkan sakit perut. Biji flaks yang sangat keras, dan mesti tanah atau ditekan sebelum anda boleh mendapat apa-apa manfaat daripadanya.

Biji anggur: Sebatian dalam biji anggur boleh membantu untuk mengurangkan kolesterol dan tekanan darah. Ia juga mungkin berguna untuk edema (bengkak) dan mencegah kanser. Anda boleh menggunakan benih, makanan tambahan dan / atau minyak biji anggur. Malah, ia boleh digunakan bersama-sama dengan minyak zaitun. Jika anda mengambil anticoagulants, ia akan menjadi satu idea yang baik untuk berbincang dengan doktor anda sebelum memulakan suplemen.

Mustard: Ini benih pedas sering digunakan dalam plaster. Mereka boleh diletakkan di atas dada atau di kaki, bergantung kepada masalah yang sedang ditangani. Adalah bijak untuk tetap terjaga atau mempunyai seseorang dengan anda jika anda memohon kepada kulit anda. Jika dibiarkan pada kulit terlalu lama, ia boleh mengakibatkan luka. Masa yang paling lama dibenarkan hendaklah dua puluh minit, tetapi jika anda rasa ia terbakar sebelum itu, mengambil kira dengan segera.

Pisang: Anda boleh mengetahui benih tumbuhan ini dengan nama yang berbeza; psyllium. Ia digunakan sebagai julap pukal, memberikan serat dan membantu dengan kekerapan. Jangan gunakan likuoris jika anda mengambil psyllium, kerana ia boleh menyebabkan beberapa masalah kesihatan yang serius. Pastikan anda minum banyak air dengan ia. Jangan mengambil ubat-ubatan atau herba lain dengannya, kerana ia boleh menghalang penyerapan.

Labu: Selain daripada menyediakan beberapa pemakanan yang baik dan snek lazat, biji labu boleh memberikan manfaat kesihatan utama. Seperti saw palmetto, mereka mungkin baik untuk prostat. Ia adalah tidak diketahui jika ia akan topeng ujian PSA, jadi pastikan doktor anda sedar jika anda mengambilnya.

Ia memang satu idea yang baik untuk bercakap dengan doktor anda sebelum memulakan apa-apa remedi menggunakan herba. Ini boleh membantu anda mengelakkan kesan sampingan yang berbahaya dan interaksi. Pastikan untuk memberikan doktor senarai lengkap semua yang anda ambil, termasuk makanan tambahan dan herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar