Senin, 23 November 2015

Jawapan Alam - Echinacea

Jawapan Alam - Echinacea

Echinacea adalah dari keluarga tumbuhan Asteraceae. Biasanya dirujuk sebagai Coneflowers, yang Echinacea adalah tumbuhan yang agak tahan lasak yang semakin meningkat kepada ketinggian kira-kira satu dan meter setengah dan akan mendapat sekitar setengah meter lebar apabila matang sepenuhnya. Ia telah berkembang dalam populariti sejak beberapa tahun dan kini boleh didapati dalam banyak ubat selesema dan selesema dan juga dalam produk penjagaan kulit.

Echinacea adalah berasal dari Amerika Utara tetapi boleh didapati tumbuh liar di kebanyakan tempat di Amerika Syarikat.

Dari segi sejarah, Echinacea telah digunakan oleh beberapa suku kaum asli Amerika untuk merawat gejala selsema. The Pawnee dipercayai telah digunakan untuk sakit kepala manakala Kiowa digunakan untuk merawat batuk yang teruk dan sakit tekak. Spesies Echinacea digunakan oleh orang asli Amerika adalah angustifolia. Asli Amerika juga dikenali untuk digunakan topically untuk penyakit seperti snakebites dan terbakar dan akan menggunakannya untuk mengurangkan kesakitan.

Semua bahagian Echinacea boleh digunakan untuk tujuan perubatan, bagaimanapun, akar menyediakan produk yang paling bermanfaat.

Sebagai pengawal selia imuniti, Echinacea dipercayai mengaktifkan sel-sel darah putih.

Perkataan akar Echinacea mengandungi inulin. Inulin diiktiraf sebagai bahan makanan (bertentangan dengan tambahan makanan) dan dianggap cukup selamat untuk dimakan.

Yang paling biasa digunakan untuk Echinacea hari ini adalah dalam pencegahan selesema biasa.

Echinacea mempunyai 2 kegunaan utama dalam terapi semula jadi alat kit. Secara sistematik, ia boleh digunakan sebagai pencegahan untuk selesema dan selesema dan Topically untuk kesan yang kuat pada kulit.

Echinacea boleh didapati di banyak sejuk dan selesema ubat di pasaran. Ia berfungsi dengan merangsang sel-sel untuk melawan jangkitan. Berbeza dengan antibiotik, yang membunuh bakteria apabila mereka yang hadir. Ia boleh menjadi sama ada dalam bentuk cecair atau kapsul. Ia juga boleh didapati sebagai serbuk. Dos boleh berbeza-beza jadi sila rujuk kepada label produk atau ahli farmasi anda untuk kadar dos yang sesuai untuk anda.

Digunakan dalam pencuci mulut, ia boleh membantu dalam mengekalkan nafas segar dan boleh mengurangkan tahap bakteria di dalam mulut.

Digunakan Topically, ia boleh bekerja untuk membaiki kulit yang rosak dari kesan cahaya matahari. Ia juga firma dan nada kulit. Penyakit kulit seperti psoriasis, ekzema, jerawat dan bisul boleh mendapat manfaat daripada penggunaan Echinacea.

Ringkasnya, Echinacea adalah herba semulajadi yang kuat dengan banyak kegunaan berfaedah di dalam dan di luar badan.

Langkah berjaga-jaga

Herba boleh mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah herba boleh menjadi toksik pada kadar dos yang tinggi. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana herba tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar