Senin, 23 November 2015

Herba Untuk Bronkitis

Herba Untuk Bronkitis

Bronkitis selalunya disebabkan oleh jangkitan bakteria dan virus yang inflames membran bronkial yang menjadikan ia sukar untuk bernafas secara normal. Beberapa gejala boleh termasuk batuk berterusan kerana kahak, berada di luar nafas, mengalami demam ringan, atau mempunyai sakit berterusan dalam dada. Menghirup udara tercemar yang mengandungi wasap kimia, asap dan habuk boleh menyebabkan bronkitis.

Terdapat banyak ubat-ubatan doktor yang ditetapkan yang digunakan untuk merawat bronkitis. Walau bagaimanapun, jika anda sedang mencari pendekatan yang lebih murah, lebih semula jadi kemudian herba untuk bronkitis harus bekerja untuk anda. Beberapa ubat-ubatan herba tidak boleh merawat bronkitis sepenuhnya tetapi sebaliknya membantu dalam mengurangkan gejala. Tetapi terdapat beberapa herba yang cukup berkesan apabila digunakan bersama-sama dengan ubat-ubatan arus perdana lain.

Cara utama untuk mengambil herba untuk bronkitis adalah dalam teh. Satu herba yang biasa ialah kreosot belukar. Herba ini amat berkesan dengan beberapa masalah pernafasan yang lain also.Tea dibuat dengan Colts kaki boleh membantu menahan kekejangan daripada berlaku di bronchus.Tea yang dibuat dari akar pleurisy boleh sangat bermanfaat dalam menghilangkan batuk dan membenarkan pernafasan lebih mudah.

Pakar-pakar herba juga telah mencadangkan minum 3 atau 4 cawan lemon dan meningkat-hip teh setiap hari. Teh ini juga boleh dipertingkatkan dengan menambah bawang putih dan halia kepadanya. Perlu mabuk walaupun beberapa minggu selepas gejala anda telah pergi. Campuran ini juga boleh membantu melawan bronkitis dan meningkatkan daya tahan untuk memastikan ia jauh.

Apabila anda mempunyai bronkitis ia adalah yang terbaik untuk menjauhkan diri dari ubat batuk biasa. Ini hanya menyekat batuk dan dianggap tidak sihat kerana anda perlu batuk untuk menghilangkan lendir yang menyekat tiub pernafasan.

Satu lagi cara semula jadi untuk melawan bronkitis adalah untuk menyedut wap yang kaya dengan antiseptik. Anda boleh menyediakan ini dengan mengambil semangkuk air panas mengukus dan tambah 4-5 titik minyak kayu putih atau minyak melaleuca diekstrak daripada pokok-pokok teh. Kemudian tutup kepala anda dengan menggunakan tuala dan nafas wap dalam mendalam. Ini perlu dilakukan selama kira-kira dua puluh minit sambil menambah beberapa titik minyak yang anda gunakan setiap lima minit. Adakah ini dua kali sehari; sekali pada waktu pagi dan sekali pada waktu malam.

Ubat semula jadi alternatif kepada herba untuk bronkitis atau menyedut wap adalah mengurut minyak sayur-sayuran di belakang dan dada. Ini membantu runtuh batuk yang menyumbat paru-paru, yang kemudiannya menjadikan ia lebih mudah untuk bernafas.

Ubat-ubat herba atau apa-apa jenis ubat semulajadi sentiasa cara yang paling selamat pergi. Jika dilakukan dengan betul, mereka tidak biasanya terdiri daripada apa-apa kesan sampingan yang berbahaya yang anda dapat dengan ubat-ubatan yang ditetapkan. Mereka akan membantu paru-paru yang jelas dan menghilangkan bronkitis dan ia adalah tanda-tanda tanpa perlu bimbang tentang apa gejala baru yang lain mungkin berlaku dalam proses.

Tips Untuk Bantuan Elakkan Bronkitis:

Minum banyak air.
Menjauhkan diri dari menyedut udara panas seperti merokok rokok.
Seperti ibu berkata, mengambil multi-vitamin anda secara berkala. Mereka boleh menangani kebanyakan penyakit dan menguatkan sistem imun badan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar